Güzellik Merkezi Açmak
Bir güzellik merkezi açmak için, öncelikle güçlü bir iş planına ve hazırlığa ihtiyacınız var. Merkeziniz için bir özgün bir marka yaratmanız, sadık bir müşteri kitlesini çekmenize yardımcı olur. Bir merkezin başarılı olması için ihtiyaç duyduğu en önemli şeyler iyi bir kültür, bilgili çalışanlar ve hizmetlerinin değerinin ne olduğunu anlamaktır.
Bir işletme sahibi olmak söz konusu olduğunda, güzellik merkezi açmak oldukça güvenli bir iştir. Güzellik endüstrisinin değerinin yılda 532 milyar dolar olduğunu düşünürsek, güzellik merkezi işletmek aynı zamanda istikrarlı bir iştir ve çoğu zaman krizlerden etkilenmez.
Girişimci misiniz?
Girişimci, ülkemizde sıklıkla duyduğumuz bir terim, ancak bunun ne olduğunu gerçekten biliyor muyuz? Finansal kar amacıyla risk alan kişidir girişimci. Genel olarak, girişimci olmak için atacağınız adımlar şunlar olmalıdır:
Yıllarca başarılı olabilmek için yaptığınız işi sevmelisiniz. Yaptığınız işi sevmezseniz, sonunda para olsa bile, işi sürdürmek için haftada altmış ila yetmiş saat çalışmaya devam etmenizi sağlayacak kadar büyük bir motivasyon olmayacaktır. Sizi motive etmek için paradan daha fazlasına, bir amaca ihtiyacınız var.
Eğitim Alın
Popüler kültürde, başarılı, kendi kendine yeten girişimcilerin üniversite mezunu olmadıklarına dair yaygın bir efsane vardır. Ancak rakamlar bunu desteklemez. Dünyada hızlı büyüyen endüstrilerdeki girişimcilerin %95’inden fazlası en az bir lisans derecesine sahip.
Yeni bir kariyere hızlı bir şekilde başlamak için gereken temel becerileri öğrenmenin en güzel yolu sertifikalardır. Sertifikalar alın.
Aşağıdaki 6 adımı izleyerek güzellik merkezinizi açın.
ADIM 1: İş Planı oluşturun.
Bir girişimci olarak başarı için net bir plan şarttır. İş Planı, işletmenizin özelliklerini belirlemenize ve bazı bilinmeyenleri keşfetmenize yardımcı olacaktır. Dikkate alınması gereken birkaç önemli konu başlığı:
- Başlangıç maliyetleriniz ve devamındaki sabit ve değişken maliyetleriniz nelerdir?
- Hedef pazarınız kim?
- Müşterilerden ne kadar ücret alabilirsiniz?
- İşletmenizin adı ne olacak?
ADIM 2: Şirketinizi Kurun.
- Sermaye Şirketleri (Anonim, limited, komandit)
- Şahıs Şirketleri (Hakiki şahıs şirketleri, adi şirket, kollektif şirket, adi komandit şirket)
Limited şirket gibi tüzel bir işletme kurmak , güzellik merkeziniz dava edilirse sizi kişisel olarak sorumlu tutulmaktan korur.
ADIM 3: İşletmeniz için bir banka hesabı açın.
Kişisel ve ticari banka hesaplarınız ayrı olsun. İşletmeniz için ayrı bir kredi kartı alın.
ADIM 4: Güzellik Merkezi Programı alın.
Giderlerinizi ve gelir kaynaklarınızı yani müşterilerinizi kaydetmek, işletmenizin finansal performansını anlamak için çok önemlidir. Doğru ve ayrıntılı hesaplar tutmak için Kiba EstIQ Estetik ve Güzellik Merkezi Programı’nı alın.
ADIM 5: Markanızı konumlandırın.
Markanız, hem şirketinizin temsil ettiği şey hem de işletmenizin müşteriler tarafından nasıl algılandığıdır. Güçlü bir marka, işletmenizin rakiplerinin arasından sıyrılmasına yardımcı olacaktır.
ADIM 6: İşletme web sitenizi oluşturun.
Markanızı tanımladıktan ve logonuzu oluşturduktan sonraki adım, işletmeniz için bir web sitesi oluşturmaktır.
Web sitenizi oluşturmayı geciktirmemenizin ana nedenleri şunlardır:
- Tüm yasal işletmelerin web siteleri vardır, nokta. İşinizi internet ortamına taşımak söz konusu olduğunda işletmenizin boyutu veya sektörü önemli değildir.
- Facebook, instagram sayfaları veya LinkedIn iş profilleri gibi sosyal medya hesapları, sahip olduğunuz bir işletme web sitesinin yerine geçmez .
Sonraki Adımı Atın.
Bir iş danışmanı bulun.
Bir girişimcinin sahip olabileceği en büyük kaynaklardan biri kaliteli danışmanlık hizmeti almaktır. Hata yapmak, hata yaparak öğrenmek ve hatalardan ders çıkarmak başarıya giden yolda en önemli adımlardan biridir, evet. Hata yapmaktan korkmamalıyız. Ancak insan ömrü ve çalışma hayatımız için biçtiğimiz süre göz önüne alındığında, alacağımız yönetim danışmanlığı sayesinde daha az hata yaparak hedeflerimize ulaşırken zaman kazanırız.